×

آموزش مهارت باید به محور اصلی توسعه کشور تبدیل شود

  • کد نوشته: 11209
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۴
  • 0
  • به‌گزارش آژانس خبری ملت آزاد آنلاین از میانه، غلامحسین محمدی در فرمانداری شهرستان میانه، با اشاره به تحولات پرشتاب بازار کار و دگرگونی نیازهای صنایع، گفت: بر اساس تحلیل‌های میدانی و مطالعات آینده‌پژوهی، کشور در سال‌های پیش‌رو با چالش کمبود نیروی کار ماهر و تکنسین‌های متخصص در بسیاری از حوزه‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی مواجه […]

    آموزش مهارت باید به محور اصلی توسعه کشور تبدیل شود
  • به‌گزارش آژانس خبری ملت آزاد آنلاین از میانه، غلامحسین محمدی در فرمانداری شهرستان میانه، با اشاره به تحولات پرشتاب بازار کار و دگرگونی نیازهای صنایع، گفت: بر اساس تحلیل‌های میدانی و مطالعات آینده‌پژوهی، کشور در سال‌های پیش‌رو با چالش کمبود نیروی کار ماهر و تکنسین‌های متخصص در بسیاری از حوزه‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی مواجه خواهد شد. این شکاف مهارتی اگر جدی گرفته نشود، می‌تواند به تهدیدی برای رشد اقتصادی و صنعتی کشور تبدیل شود.

    وی با تأکید بر اینکه آینده از آنِ نیروی کار دانشی و مهارتی است، گفت: ما در حال گذار از آموزش‌های سنتی به سوی آموزش‌های مبتنی بر شایستگی، فناوری و نیاز واقعی بازار کار هستیم. خوشبختانه در سال‌های اخیر گام‌های مهمی در این مسیر برداشته شده و اکنون این روند با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.

    رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به برخی از اقدامات انجام‌شده در این زمینه توضیح داد: توسعهٔ مراکز ثابت و سیار آموزش فنی، راه‌اندازی کارگاه‌های مهارت در جوار کارخانه‌ها، به‌روزرسانی استانداردهای آموزشی و تجهیز مراکز به ابزارهای نوین آموزشی از جمله گام‌های مؤثر در جهت نوسازی شبکه آموزش مهارتی کشور است.

    محمدی با تأکید بر نقش فناوری در گسترش عدالت آموزشی و مهارت‌آموزی گفت: در عصر دیجیتال نمی‌توان تنها به آموزش‌های حضوری اکتفا کرد. توسعه آموزش‌های آنلاین، نیمه‌حضوری و مبتنی بر پلتفرم‌های تعاملی از اولویت‌های سازمان در دوره جدید است.

    وی گفت: هدف ما این است که مهارت‌آموز در دورترین نقاط کشور هم بتواند از آموزش‌های استاندارد و باکیفیت بهره‌مند شود؛ آموزش‌هایی که با تحولات فناوری و نیازهای واقعی بازار کار هماهنگ باشند.

    رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور با اشاره به نقش کلیدی ارتباط بین بخش‌های مختلف گفت: برای رسیدن به یک نظام مهارت‌آموزی پویا و اثربخش، همکاری سه‌جانبه بین سازمان، صنعت و مجلس حیاتی است. مجلس می‌تواند از طریق قانون‌گذاری مؤثر و حمایت‌های مالی و ساختاری، مسیر توسعه مهارت‌آموزی را هموار کند و صنعت نیز با مشارکت فعال، نیازهای واقعی خود را به نظام آموزشی منتقل نماید.

    محمدی تأکید کرد: آموزش مهارت باید به محور اصلی توسعه کشور تبدیل شود. آینده اقتصاد ایران به دست نیروهای کارآمد، خلاق و مجهز به مهارت‌های روز رقم خواهد خورد؛ و ما وظیفه داریم این نیروها را برای آینده‌ای مبتنی بر دانش و فناوری آماده کنیم.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *