×

چرا کرایه های مترو ، تاکسی و BRT رُند نیست؟

  • کد نوشته: 8636
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • 0
  • سال‌هاست مسافران وسایل حمل‌ونقل عمومی از مترو و بی‌آرتی گرفته تا تاکسی، با کرایه‌هایی مواجه‌اند که نه کارشناسی‌شده‌اند و نه رند. امیر رهبر، فعال رسانه‌ای، در گفت‌وگو با رکنا از بی‌عدالتی پنهانی در دل همین ارقام ناهماهنگ می‌گوید؛ جایی که پول خردهای باقی‌مانده در کارت‌ها و دست مردم به سرنوشتی نامعلوم می‌رود.
    چرا کرایه های مترو ، تاکسی و BRT رُند نیست؟
  • بازدیدها: 12

    کرایه‌های غیررند و نامشخص بودن سرنوشت پول‌های خرد باقی‌مانده، به دغدغه‌ای جدی برای مسافران حمل‌ونقل عمومی تبدیل شده؛ مسئله‌ای که به گفته یک فعال رسانه‌ای، ریشه در نرخ‌گذاری‌های غیرکارشناسی و نبود شفافیت دارد.

    امیر رهبر، فعال رسانه‌ای، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: چند سال است که مردم مجبورند کرایه‌هایی را بپردازند که نه کارشناسی‌شده‌اند و نه رند. باقی‌مانده این مبالغ هم معمولاً به‌طور دقیق مشخص نیست که به کجا می‌رود و در اختیار چه نهادی قرار دارد.

    وی ادامه داد: مبلغ غیررند کرایه‌ها، چه در مترو و بی‌آرتی و چه در تاکسی‌ها، این ذهنیت را در افکار عمومی ایجاد کرده که پول خردهای باقی‌مانده ، در نهایت چه سرنوشتی پیدا می‌کند؟ و اصلا چرا قیمت گذاری ها با اعداد رند نیست. این عدم شفافیت بی‌اعتمادی ایجاد کرده و جای اصلاح دارد.

    رهبر تأکید کرد: اگر مسئولان با انصاف و دقت بیشتری به موضوع نرخ‌گذاری نگاه کنند، قطعاً می‌توان نتایج مثبتی گرفت. تعیین نرخ‌های رُند و کارشناسی‌شده، هم به نفع رانندگان است و هم باعث آسودگی خاطر مسافران. وقتی کرایه‌ها رُندباشند، دیگر زمینه‌ای برای سوء‌تفاهم یا نارضایتی باقی نمی‌ماند.

    او در پایان گفت: یکی از معضلات همیشگی، به‌ویژه در زمان افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها، همین موضوع قدیمی و حل‌نشده‌ی ” رُند” نبودن کرایه ها است. رانندگان به دلیل نداشتن اسکناس ریز، اضافه از مسافر می‌گیرند یا مسافران مجبور می‌شوند از کرایه بگذرند و اغلب مسافر زیان می‌بیند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *