×

سرانه آموزشی تبریز پایین تر از میانگین کشوری است

  • کد نوشته: 8261
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
  • 0
  • مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم توسعه فضای آموزشی تبریز به جهت سرانه آموزشی پایین در مقایسه با میانگین کشوری و با بیان اینکه ارتقا فضاهای آموزشی، زمینه‌ساز ارتقاء کیفیت آموزشی است، وضعیت سرانه دانش‌آموزی شهرستان تبریز را مورد اشاره قرار داد و گفت: توجه به توسعه فضاهای آموزشی در این شهرستان باید در اولویت قرار بگیرد.
    سرانه آموزشی تبریز پایین تر از میانگین کشوری است
  • بازدیدها: 71

    اسفندیار صادقی امروز سه‌شنبه نوزدهم فروردین‌ماه در جلسه نهضت مدرسه‌سازی که با حضور تعدادی از فرمانداران و شهرداران برگزار گردید با اشاره به مردمی‌سازی نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی اظهار کرد: باید از این فرصت طلایی که در رابطه با آموزش و پرورش ایجاد شده و عالی‌ترین مقام اجرایی کشور به این مسئله ورود کرده است، استفاده کنیم. برگزاری ۲۳ جلسه در این خصوص با حضور شخص آقای دکتر پزشکیان، حرکتی بزرگ و بی‌سابقه در طول تاریخ تعلیم و تربیت است‌.وی با اشاره به تسلط و دغدغه‌مندی ریاست جمهوری بر مسائل خُرد و کلان نظام تعلیم و تربیت از محتوای کتاب گرفته تا کیفیت جذب نیروی انسانی بر لزوم عملگرایی تاکید نمود و افزود: با توجه به حساسیت موضوع و تاکید شخص رئیس جمهوری، نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی باید یکی از اولویت‌های مسئولان باشد؛ چرا که همگی به این مسئله واقف هستیم که زیربنای توسعه هر کشوری آموزش و پرورش است‌.
    وی، نگارش بخش عمده الگوی عمل نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی توسط ریاست جمهوری را مورد اشاره قرار داد و گفت: نگارش این برنامه و تعریف کارگروه‌ها کمیته‌های تخصصی در آن، نشانگر نگاه تخصصی اقای دکتر پزشکیان به مسائل آموزشی است.مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر مردمی‌سازی نهضت توسعه عدالت آموزشی در فضاهای آموزشی، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در آجر به آجر مدرسه نقش داشته باشند. هر جا که به مردم بها داده‌ایم به نتایج بسیار خوبی دست یافته‌ایم و با بهره‌گیری از تجارب موفق مشارکت مردم در زمینه‌های مختلف می‌توان نهضت مدرسه‌سازی را به خوبی پیش برد. وی بر لزوم شناسایی نیازها و تهیه فهرست دقیق و شناسنامه پروژه‌های اولویت‌دار و تجهیزات مورد نیاز بر اساس اطلس فضاهای مدارس و برگزاری جلسات و تشکیل کارگروه‌های لازم تاکید نمود و گفت: ضرورت دارد فرمانداران شهرستان‌ها با تمام توان پای کار بیایند.
    صادقی خاطرنشان کرد: ۲۳۱ پروژه در سطح استان شامل ۱۱۰۴ کلاس در حال اجرا بوده و باید عملکردمان با همکاری بین بخشی و هم‌افزایی به‌گونه‌ای باشد که شأن و جایگاه استان آذربایجان‌شرقی، حفظ گردد.صادقی در ادامه با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در دستگاه تعلیم و تربیت، بر لزوم توجه به کیفیت جذب، توانمندی و تخصص‌گرایی در استخدام‌ها تاکید نمود و افزود: تا زمانی که به این دستگاه به چشم بنگاه کاریابی نگاه کنیم، چاره‌ساز نخواهد بود و اصل باید بر جذب افراد توانمند و علاقه‌مند باشد.داود گرشاسبی، فرماندار شهرستان تبریز نیز در ادامه با بیان اینکه توسعه عدالت در فضاهای آموزشی یکی از شعارهای اساسی ریاست محترم جمهوری است، تصریح کرد: سیاست‌گذاری مدیریت استان نیز بر همین اساس بوده و این جلسه با هدف هم‌اندیشی در راستای پیشبرد هر چه بهتر اهداف و محورهای این نهضت برگزار شده است.
    وی با بیان اینکه مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش به عنوان عاملی موثر می‌گذرد، ادامه داد: درصورت اجماع نظام سیاسی و حاکمیت و برنامه‌های بالادستی بر این محور که پیشبرد مسیر توسعه با گذر از مسیر تعلیم و تربیت محقق می‌شود، شاهد آموزشو پرورشی پویا و کشوری توسعه یافته خواهیم بود.وی با اشاره به عوامل موثر متعدد در شکوفایی نظام تعلیم و تربیت، ابزارهای پیشرفته و محتوای درسی، دانش‌آموزان، مدارس و کالبد نظام آموزشی، معلمان را از آن جمله دانست و نگاه جمعی و کار تیمی را از شاخص‌های توسعه برشمرد و نهادینه کردن شاخص‌های توسعه را قابل تحقق از آموزش و پرورش و کلاس‌های درس دانست.ظفر محمدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در ادامه این جلسه نهضت مدرسه‌سازی را جزو برنامه‌های اصلی و اولویت‌دار عنوان‌نمود و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به توسعه فضاهای آموزشی گفت: تاکید ریاست محترم جمهوری بر کار عملیاتی در زمینه نهضت مدرسه‌سازی و عملگرایی بوده است و برنامه‌نویسی توسط شخص رئیس جمهوری در این خصوص هم نشانگر دغدغه‌مندی دکتر پزشکیان نسبت به این مسئله است.
    وی با اشاره به سوابق اجرایی‌اش خاطرنشان کرد: با تمامی موانع و مشکلات و مسائل آشنا هستیم؛ اما در زنینه نهضت توسعه عدالت آموزشی در فضاهای آموزشی با کسی تعارف نداریم و جلسات برگزار شده در این خصوص باید جدی گرفته شده و موارد مورد تاکید انجام گیرد.وی یادآور شد: برش یک ساله در اختیار فرمانداران قرار گرفته و بر همین اساس جلسات لازم باید با دعوت از خیران، واحدهای صنعتی و تولیدی و امور مالیاتی برگزار شده و فرمانداران به وضعیت شهرستان اشراف داشته باشند.محمدی با تاکید بر لزوم مردمی‌سازی نهضت توسعه عدالت آموزشی در فضاهای آموزشی متذکر شد: نهضت توسعه عدالت آموزشی در فضاهای آموزشی نباید در قالب جلسات بدون عمل و نتیجه و یا در قالب ارقام و گزارشات خلاصه شود.
    فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان نیز در ادامه با تشریح برش یکساله نهضت توسعه عدالت آموزشی در فضاهای آموزشی و با قدردانی از همراهی فرمانداران، نقش مشارکت شهرداری‌ها را در اجرای نهضت توسعه عدالت آموزشی در فضاهای آموزشی و تعریف وظایف خاص برای آنان را در برنامه عملیاتی نهضت مدرسه سازی مورد اشاره قرار داد.وی در خاتمه بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت خیران و بخش خصوصی و صنایع و داشتن ارتباط تنگاتنگ با مجمع خیران در شهرستان‌ها تاکید کرد. در ادامه این جلسه فرمانداران و شهرداران به ارائه نکته نظرات خود در این زمینه پرداختند.
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *